1

Vet att det här med feedback har blivit diskuterat förut och att vi på Boxerville är ett så litet miljö att när det kommer till feedback på privatpersoner så är det av olika anledningar inte nån god idé, men företag, skulle vi inte kunna dela med oss av våra erfarenheter av service, kvalitet, VWspecifika, bildelar generellt, rent allmänt, etc. när det kommer till företag, Svenska som utländska?

Har letat men finner ingen tråd om det, har för mej att det fanns men finner den inte nu så... jag börjar i alla fall dela med mej av mina erfarenheter här!

----

ClassicVWupNorth http://classicvw.se/: Har beställt en go del med delar där nu och har alltid fått god service, både via mail och telefon, Mauri&Co gör enligt mej ett fantastiskt jobb!

----

CE, CreativeEngineering http://creative-engineering.com/: Har ett par orders från dom, bra kvalitet på delar och bra priser på frakt.

----

PierSidePartsUnlimited (tidigare: Vee Dub Parts Unlimited) http://www.piersideparts.net/: Fantastisk service och flexibla när det gäller fraktsätt och fraktkostnader, går inte alltid för det lättaste och dyraste alternativet.

----

WolfsburgWest http://www.wolfsburgwest.com/: Nu har jag bara handlat av dom på plats och inte via internet men i alla fall på plats är det fantastisk service och hittills bra grejjer. (Köpt gummilister och ekonomiplåt av dom, har inte monterat nåt än men det ser ut och vara god kvalitet.)

----

Gerson/KlassicFab http://klassicfab.com/: Har en hel massa grön plåt, inget som är monterat än men kvaliteten ser bra ut, MEN, 'servicen' till Gerson suger... inte speciellt kul att ha och göra med privat, bättre och ta det via en återförsäljare. Vet att några har fått kanon service från Gerson medans andra fått vänta lääänge på både svar på mail som delar...

----

CSP, CustomSpeedParts, http://csp-shop.de: Har bara beställt lite smådelar från dom, bra service och otroligt bra support/svar på dumma frågor på mail.

----

Ja bara positiva den här gången... fyll på med erfarenheter...!

(Finns det redan en tråd om det här så tar ja bara copy/paste dit)

Buy the ticket, take the ride... - HST

2

ClassicVWupNorth är gudarna i vw himlen! köpta alla nya delar under min renovering av bubblan från dem och de kunde fixa allt! Riktigt personlig och kunning telefonsupport (mauri) som även tog sig tid att leta upp specialdelar från californien då det behövdes. Vi borde skicka en tårta till dem någon dag ICQ/ae

3

mr_nickee skrev:

ClassicVWupNorth är gudarna i vw himlen! köpta alla nya delar under min renovering av bubblan från dem och de kunde fixa allt! Riktigt personlig och kunning telefonsupport (mauri) som även tog sig tid att leta upp specialdelar från californien då det behövdes. Vi borde skicka en tårta till dem någon dag ICQ/ae

+1 Kanske skulle baka en Boxervilletårta å skicka upp till Mauri&Co...! ICQ/ag

Buy the ticket, take the ride... - HST

4

Kieft n klok: Bra service via mail, snabb leverans. Skickade fel skruvar men var snabba på att skicka nya.

5

mr_nickee skrev:

ClassicVWupNorth är gudarna i vw himlen! köpta alla nya delar under min renovering av bubblan från dem och de kunde fixa allt! Riktigt personlig och kunning telefonsupport (mauri) som även tog sig tid att leta upp specialdelar från californien då det behövdes. Vi borde skicka en tårta till dem någon dag ICQ/ae

verkar som om jag haft otur... ICQ/am

---  java grün bubbla -66  ---
---  ulmen grün buss -71  ---

6

ClassicVWupNorth=AAAAA+++++,  Har bara goda erfarenheter av Mauri & co  ICQ/ag . Kanonservice + att allt det som de anger att de har i lager verkligen finns...  ICQ/ab . Det borde en del andra vwhandlare inom Sveriges gränser jobba mer på..

Formel Vee Dolling

7

Om Up North har jag bara positiva saker att säga. Det brukar bli lite långdraget när man ringer dom bara (en väldans massa folka snack ICQ/ab ). Men babbla folkvagnar är ju alltid trevligt. ICQ/ag

Dalhems är annars mitt vanligaste inköpsställe nuförtiden. Räsersnabb service. ICQ/ab

8

ant skrev:
mr_nickee skrev:

ClassicVWupNorth är gudarna i vw himlen! köpta alla nya delar under min renovering av bubblan från dem och de kunde fixa allt! Riktigt personlig och kunning telefonsupport (mauri) som även tog sig tid att leta upp specialdelar från californien då det behövdes. Vi borde skicka en tårta till dem någon dag ICQ/ae

verkar som om jag haft otur... ICQ/am

Jamen det är precis det här som det handlar om... go upplevelse/dålig upplevelse, motivera åt båda håll!
Låt andra få ta del av just DIN upplevelse och så får dom bilda sin egen uppfatting.

Bra! Tack! Motivera!

Buy the ticket, take the ride... - HST

9

ClassicVW har jag oxå bara positiva saker att säga om:-)  Har köpt ALLT till ovalbygget där. Mauri har, som skrivits tidigare, plockat fram saker "som inte finns". Typ popouts mm. Gillar dom skarpt ICQ/ab

CSP däremot har jag dåliga erfarenheter av, nu är det iofs 15 år sen jag handlade där ICQ/ad

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

10

Ingen som har något att säga om http://www.vwsplitparts.com/ ?
Behöver lite grön plåt inom det närmaste och mig veterligen så finns det ingen annan leverantör häromkring?!

Kan inte mycket...

11

Classicvw  fungerar bra!
CSP fungerar ok de oxå även om de nu är länge sen man la en beställning där
Dalhems ligger på svartlistan och de kommer jag alldrig mer att handla av efter ootroligt dålig service och höga priser....

Ebay fungerar bra även det, alldrig haft problem även om det är lite levtider.

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

12

Vwsplitparts, klockren service. Snabb leverans

Vw up north, används i nödfall. Inget svar på mail, inget besked om när saker kommer som inte finns hemma

Autocraft (har bara handlat på plats), klockrena killar att ha att göra med, riktigt fina plåtar

Nytt mob nr...

13

CSP blåste mig på delar motsvarande ca 2500 kr i dagens penningvärde första och sista gången jag handlade där.Däremot så har jag varit kund hos Dalhems i minst 25 år utan att ha haft några som helst problem.

14

http://splitpartsunlimited.com/ - Bra mailkontakt med snabba svar och när beställningen är klar => snabb leverans å bra grejer
http://www.kdf.cp6.win.pl/ Usel mailkontakt med risig engelska o långsamma svar o långa leveranstider men... bra grejer
http://klassicfab.com/ hyfsad mailkontakt, långa leveranstider men fruktansvärt bra reklamationshantering när jag behövde... huvudsakligen bra grejer
http://www.wolfsburgwest.com/ bra mailkontakt med helt ok leveranstider... standardprylar
Rico Pohlan <[email protected]> aka Lampendoktor.... mycket bra mailkontakt, bra leveranstider och bra grejer/jobb
------

15

http://www.vwheritage.com/ Bra service, priser och prylar. Snabba leveranser.

Mvh
Fredrik Johansson

EH Westfalia -74

16

En liten tanke som dök upp när jag såg den här tråden. I de fall när folk är missnöjda så får vi oftast bara halva historien. Jag tvivlar på att någon som driver ett företag går in på denna sida och besvarar kritik. Ofta hör man om folk som tycker att dom har fått fel grejor men hur ofta är det inte beställaren som gett fel uppgifter till företaget. Jag tycker att man skall vara försiktig när man hänger ut ett företag på nätet när man är missnöjd,bättre att ta ett snack med firman istället och lösa saken som vanligt. Positiv feedback är dock en väldigt bra sak att ta upp plus var man hittar rätt grejor.

17

Handlar det mesta på H2M racing. Kunniga, mycket delar hemma och snabba leveranser.

18

Hans Landelius skrev:

En liten tanke som dök upp när jag såg den här tråden. I de fall när folk är missnöjda så får vi oftast bara halva historien. Jag tvivlar på att någon som driver ett företag går in på denna sida och besvarar kritik. Ofta hör man om folk som tycker att dom har fått fel grejor men hur ofta är det inte beställaren som gett fel uppgifter till företaget. Jag tycker att man skall vara försiktig när man hänger ut ett företag på nätet när man är missnöjd,bättre att ta ett snack med firman istället och lösa saken som vanligt. Positiv feedback är dock en väldigt bra sak att ta upp plus var man hittar rätt grejor.

x2 därför vill jag inte dra min version här.

---  java grün bubbla -66  ---
---  ulmen grün buss -71  ---

19

hur är det med skruvat.se ?dom har ju luftkylda delar o t-3 buss,någon som handlat är priser o delar bra? Default/hmm

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

20

Hans Landelius skrev:

Ofta hör man om folk som tycker att dom har fått fel grejor men hur ofta är det inte beställaren som gett fel uppgifter till företaget.

Det är väldigt vanligt. Jag jobbar på nordens största bildemontering som säljare, och vid varje beställning skriver vi ner hur affären har gått till, om kunden ringt på artikelnummer, om jag har letat fram något etc. Då är det lätt att direkt se vid en reklamation hur affären har gått till. 50% av alla returer som kommer tillbaks är folk som själva letat fram delar som visat sig vara fel mot vad de egentligen skulle ha. Om någon ringer och beställer en reservdel direkt är det sällan man ifrågasätter om de verkligen vill ha den, om det inte är något uppenbart man vet folk brukar köpa fel.

21

handlat allt av vw classic upnorth och kan inte tänka mig bättre service....de få gånger det blivit nått fel så har ett samtal till Mauri löst allt.....

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

22

fredriq skrev:

http://www.vwheritage.com/ Bra service, priser och prylar. Snabba leveranser.

+1

Nils, umeå


orange transporter DH syncro -86
vit transporter EH -86 reservdelsbil

23

    http://www.justkampers.com - har jag beställt mycket från och det har alltid funkat bra till fast fraktpris om jag inte minns fel

      http://www.machine7.com/ - beställt en gång därifrån, har för mig frakten var lite dyr, men annars bra kontakt

        http://www.paruzzi.com/se/ - funkar bra förutom att inte frakten räknas in direkt vid beställning

          http://www.europeanmotorworks.com/ - köpte kam och hydrauliska lyftare därifrån, billigt och snabb service

            http://www.wagenswest.com/ - beställde sänkspindlar därifrån och han skickade samma dag eftersom en polare skulle landa med fraktbåt i baltimore nån dag senare och ta hem dom

            ClassicVW, Dalhems och CSP har alla funkat bra förutom lagerstatus på vissa prylar

            T2 -78 skolbuss ombyggd till pop top camper

            T1 Panelbuss -63 (status=vrak)
            T1 -64 (status=något mindre vrak än panelen..)
            MKP Petit -63 husvagn

            24

            Michos Miche skrev:
            Hans Landelius skrev:

            Ofta hör man om folk som tycker att dom har fått fel grejor men hur ofta är det inte beställaren som gett fel uppgifter till företaget.

            Det är väldigt vanligt. Jag jobbar på nordens största bildemontering som säljare, och vid varje beställning skriver vi ner hur affären har gått till, om kunden ringt på artikelnummer, om jag har letat fram något etc. Då är det lätt att direkt se vid en reklamation hur affären har gått till. 50% av alla returer som kommer tillbaks är folk som själva letat fram delar som visat sig vara fel mot vad de egentligen skulle ha. Om någon ringer och beställer en reservdel direkt är det sällan man ifrågasätter om de verkligen vill ha den, om det inte är något uppenbart man vet folk brukar köpa fel.

            Tänkte att jag inte skulle ge mig in i den här tråden, men när man nu berörde ett intressant ämne gör även jag en inflikning.

            Även jag jobbar med bildelar, som några säkert redan vet, hos nordens största bildelsförsäljare (go figure  ICQ/ad ). Och även på min arbetsplats får man dagligen tampas med kunder som säger "jag fick fel", när jag och mina kollegor, ALDRIG rekommenderar en reservdel utan att vara säker på att den passar. Och finns det ett visst mått av osäkerhet gör jag kunden uppmärksammad på detta så att denne är med på noterna om vad som gäller, likaledes regeln om att inte skita ner produkten och att spara kvittot vid återköp. Men likförbannat får man ofta tampas med folk som snarast blir förnärmade när man påpekar deras fel, när de kommer in med skitiga/trasiga förpackningar utan kvitto och med ursäkten "jag fick fel".

            Jag önskar så innerligt att även vi hade möjligheten att dokumentera alla utlämnanden vi gör, men med den volym vi har är det omöjligt. En stor vinst kommer bli när vi får större delen av sortimentet bakom disk, något som vi är ganska ensamma om att inte ha. Då kommer reklammationerna/återköpen minska och mitt jobb underlättas. Någonstans mitt upp i allt det här tampas jag med en samvetsfråga, "vi är alla duktiga på olika saker" och jag kan tycka att det är ungefär lika svårt att köpa rätt torkarblad, som ingredienser till en biff stroganoff, men hur många köar vid återköpet på Willys för att de köpte Kesella istället för matlagningsyoghurt? Men okej, bildelar kan vara knepigt och skulle jag köpa en BH skulle även jag behöva hjälp av expediten, men jag skulle aldrig ha mage att påstå att jag fått fel om jag plockat en själv från hyllan. Default/hmm  Oh jag skulle kunna göra detta till en avhandling, så mycket frustration finns inom mig, men jag bryter här.

            Som servicemänniska har man en helt annan syn på andra servicemänniskor, folk som behandlar servicemänniskor illa, har aldrig jobbat med service.

            Grinder and paint, makes me the welder I ain't

            25

            vwove skrev:

            hur är det med skruvat.se ?dom har ju luftkylda delar o t-3 buss,någon som handlat är priser o delar bra? Default/hmm

            Dom har litegran,har inte handlat där (ännu) tex,fotsteg 360:-/st + billig frakt!!  ICQ/ag

            Gillar nördar å fanatiker men inte Besservisses! Tar en "kall" å går vidare! ICQ/ad
            Typ1-58:a Vert, å en 62:a sommar bruksis!